خطر سعودی و قطر «جزیره قشم» را تهدید می کند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 60417
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




پس از گستاخی های امارات نسبت به تمامیت ارضی ایران ، حال نوبت به سعودی ها و قطری ها رسیده است که تهدیداتی را متوجه جزیره قشم بکنند . تهدیداتی که اگر چه از جنس گستاخی نسبت به ابوموسی نیست ، اما حداقل جریان مشابهی ، چنین گستاخی ها و تهدیداتی را در سرزمین ایران و علیه آن انجام می دهند.

ادعاهای وزیر خارجه امارات درباره حاکمیت این کشور بر ابوموسی و حمایت برخی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از این ادعا‌ها همچنان ادامه دارد که خبر رسیده است جزیر قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایرانی در خلیج فارس هم با تهدیداتی اگر نه از جنسی مشابه ابوموسی، اما با تهدیدگرانی مشابه روبرو است. تهدیدگرانی که همزمان هم تمامیت ارضی ایران را در ابوموسی را نشانه رفته‌اند و هم یکپارچه گی هویت ایرانی را اکنون در قشم هدف گرفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، در ماه‌های اخیر تلاش‌ها برای ترویج و گسترش وهابیت در جزیره قشم به شدت افزایش یافته است، تلاش‌هایی که از یک سو بنیان خود را بر تفرقه بین ایرانیان متمرکز کرده است و از سویی دیگر درصدد است هویت جمعی، اما یکپارچه ایرانیان را دچار اختلال کند.

این تلاش‌های عمدتا از سوی شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس البته به رهبری سعودی و قطر در حال انجام است تا دربین مردم مناطق مرزنشین ایرانی نوعی تفرقه و نزاع‌های مذهبی و در ‌‌نهایت هویتی ایجاد کرده و به یکپارچه گی جامعه ایرانی آسیب وارد کنند.

در ماجراهای اخیر در این جزیره که یک نفر شیعه توسط عده‌ای که مورد حمایت جریان وهابیت سعودی – قطری هستند، کشته شده، زنگ خطری است که به صدا درآمده است و تهدیدی که اکنون از ناحیه سعودی – قطری هویت ایرانیان را تهدید می‌کند، کمتر از گستاخی‌های اماراتی نیست و باید از هم اکنون آن را جدی گرفت و هشدار‌های لازم را به حاشیه نشین‌های خلیج فارس و بادیه نشین‌های سعودی داد.

یکی از سیاست‌های وهابیت در مناطق مرزی ایران، بر هم زدن تعادل جمعیتی و گسترش جمعیت این مناطق به نفع جریان وهابیت است که متاسفانه از سوی مسئولان ایرانی جدی گرفته نمی‌شود. در همین جزیره قشم که فاصله بسیار اندکی با شهرهای جنوبی استان هرمزگان دارد هنوز ما نتوانسته‌ایم یک پل دو یا سه کلیومتری را برای اتصال جزیره قشم به شهرهای جنوبی کشور برقرار کنیم و رفت و آمد به این جزیره مستعد توسعه، اما توسعه نیافته را برای مردمان ایران فراهم کنیم و به نوعی خود همراه تهدیدگران این مناطق شده‌ایم و با سیاست‌های خود کاری کرده‌ایم که ما هم به برهم خوردن تعادل جمعیتی این مناطق به نفع جریاناتی هم چون وهابیت که حمایت مالی شدید سعودی – قطری را هم دارند، کمک کرده‌ایم.

در هر مساله‌ای که دقیق می‌شویم و هر تهدیدی علیه ایران را رصد می‌کنیم، متاسفانه در جای جای آن کم کاری و اهمال عده‌ای از مقامات را مشاهده می‌کنیم. قشم را امروز دریابیم. فردا دیر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:37 ::  نويسنده : Hadi